• تصویرگری چیست

تصویرگری  و انواع آن

تصویرگری  و انواع آن

تصویرگری، هنری شگفت انگیز و روشنگر است که در حوزه های متفاوتی کاربرد دارد؛ به عبارتی، تصویرگری، هنر بیان و توصیف یک مفهوم و مقصود، از طریق تصویر است.
به این معنا که شخص تصویرگر، از طریق ترسیم خطوط و اشکال، یک داستان، روایت یا منظور را به بیننده انتقال می دهد.
این هنر، سرشار از خلاقیت و مفهوم است؛ چراکه اگر کار ارائه شده به اندازۀ کافی قابل مفهوم و درک نباشد نمی تواند هدف و قصد تصویرگر را به مخاطب انتقال دهد.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

تصویرگری یا همان تصویرسازی (illustration )

کلمۀ تصویرگری یا همان تصویرسازی (illustration )، برگرفته از فرانسوی لاتین، به معنای روشنایی ( روشنایی معنوی، روشنایی فکری ) است.
این رشته، بسیار وسیع و کاربردی بوده  و  با تکنیک های مختلفی قابل اجرا است. در این مقاله، برخی از زوایای مهم این رشته را شرح خواهیم داد.
با
تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

تصویرگر کیست؟

تصویرگر یا تصویرساز، هنرمندی است که تصاویر دو بُعدی را برای شرکت‌ ها  و صنایع مختلف، از جمله طراحی مد، کتاب کودکان، مجلات، بروشورهای پزشکی، وب سایت‌ ها ، طراحی‌ های تکنیکی و تبلیغات، می ‌آفریند.
تصویرگر برای اثرگذاری بر مخاطب، از تکنیک‌ های مختلفی استفاده می ‌کند؛ از جمله، سادگی عکس سیاه و سفید، غنای رنگ یا استفاده از نور و سایه‌ ها .

تصویرگران معمولاً ترجیح می ‌دهند براساس علاقه و استعدادشان، در یک حوزه یا صنعتِ خاص تخصص یابند و به صورت مستقل فعالیت داشته باشند.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

زمینه های فعالیت در عرصه تصویرگری

اگر تصویرگری به طراحی لباس علاقمند یا در این زمینه ماهر باشد، بهتر است به تصویرسازی مُد بپردازد.
اگر به حیوانات، درختان و گیاهان یا زمین علاقمند باشد، بهتر است به سراغ تصویرسازی علمی برود.
تصویرگری که قصد فعالیت در حوزۀ پزشکی را دارد، باید در طراحی ارگان‌ های بدن، طرح واره‌ های بدن انسان یا روندِ جراحی استعداد و مهارت داشته باشد.
تصویرگر می ‌تواند برای شرکت‌ های تبلیغاتی، طراحی تصویر برای لیبل‌ ها ، تبلیغاتِ مواد یا بسته‌ بندی، فعالیت کند. کتاب‌ ها ، مجلات، کارت‌ های تبریک، کاغذ کادوها و صنعت تبلیغات، همیشه به تصویرسازی‌ های جدید نیاز دارند.

 تصویرگری ابزاری شگفت انگیز

تصویرسازی یا تصویرگری یکی از ابزارهای ارتباطی شگفت ‌انگیز است که واژگان را به صورت تصویر شرح می ‌دهند.
گاهی یک تصویر، در مقایسه با متنی بلند بالا، احساس، معنا یا ماهیت را بهتر منتقل می ‌کند.
تصاویر می توانند ایده‌ ها  و افکار پیچیده را به شکلی ساده و قابل درک نمایش دهند، پیام را به گونه ‌ای که خوشایند مخاطب باشد منتقل سازند  و گاهی یکه و تنها و بی‌ نیاز از توضیح، ارائه شوند.

در صنایع مختلف، انواع تصویرگران با حوزه‌ های تخصصی متفاوتی فعالیت می ‌کنند.
در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم. 

تصویرگری چیست

تصویرگری چیست

تصویرساز کیست؟

تصویرگر یا تصویرساز، هنرمندی است که تصاویر دو بُعدی را برای شرکت‌ ها  و صنایع مختلف، از جمله طراحی مد، کتاب کودکان، مجلات، بروشورهای پزشکی، وب سایت‌ ها ، طراحی‌ های تکنیکی و تبلیغات، می ‌آفریند.
تصویرگر برای اثرگذاری بر مخاطب، از تکنیک‌ های مختلفی استفاده می ‌کند؛ از جمله، سادگی عکس سیاه و سفید، غنای رنگ یا استفاده از نور و سایه‌ ها .

تصویرگران معمولاً ترجیح می ‌دهند براساس علاقه و استعدادشان، در یک حوزه یا صنعتِ خاص تخصص یابند و به صورت مستقل فعالیت داشته باشند.

وظیفۀ تصویرگر چیست؟

تصویرسازی یا تصویرگری یکی از ابزارهای ارتباطی شگفت ‌انگیز است.
واژگان شرح می ‌دهند؛ اما تصویرگری به شما نشان می ‌دهد(یک عکس می تواند صدها واژه حرف بزند)! گاهی یک تصویر، در مقایسه با متنی بلند بالا، احساس، معنا یا ماهیت را بهتر منتقل می ‌کند.
تصاویر می توانند ایده‌ ها  و افکار پیچیده را به شکلی ساده و قابل درک نمایش دهند.
پیام را به گونه ‌ای که خوشایند مخاطب باشد منتقل سازند  و گاهی یکه و تنها و بی‌ نیاز از توضیح، ارائه شوند.

در صنایع مختلف، انواع تصویرگران با حوزه‌ های تخصصی متفاوتی فعالیت می ‌کنند.

تصویرگری چیست

تصویرگری چیست

تصویرگر ادیتوریال

تصویرگری ماهرانه می ‌تواند ماهیتِ ایده را بلافاصله به نمایش بگذارد و نیاز به توضیح اضافه را از میان بردارد.
تصویرگران ادیتوریال، تصاویری را خلق می کنند که در کنار مقاله‌ ها ، روزنامه‌ ها ، مجلات و ژورنال‌ ها  چاپ می ‌شوند. تصویرسازی‌ های ادیتوریال، به داستان‌ ها  جان می ‌بخشند.
نکات اصلی مقالات را نمایش می دهند و درکِ محتوای دشوار را برای خواننده آسان می سازند (به عنوان مثال، تصویرسازی‌ های پزشکی، سیاسی یا علمی، درکِ مطالب را آسان‌ تر می کنند).

تصویرگران ادیتوریال

کارگردانان هنری  تا حد زیادی به تصویرگران ادیتوریال متکی هستند؛ چراکه تصویرگران با خلقِ تصاویر جذاب، ایده‌ ها  و اطلاعات را به صورت بصری نمایش می ‌دهند.
کارگردانان هنری و تصویرگران، به صورت تیمی کار می ‌کنند تا بهترین تصویرسازی (های) ممکن را برای شرحِ داستان یا شفاف ‌سازی یک مفهوم خلق کنند.
همواره صدها مجله، ژورنال یا روزنامه منتشر می ‌شود؛ از این ‌رو، برای برطرف کردنِ نیازهای آن‌ ها ، به همۀ سبک‌ های تصویرگری ، از تصویرگری های سنتی گرفته تا تصویرگری‌ های عکس، کلاژ، کاریکاتور یا طراحی‌ های ساده و زیبا، نیاز داریم.
برای تصویرگرانی که می ‌توانند مهارت‌ های هنری و ایده‌ های مفهومی را در کنار هم قرار دهند و عرضه کنند، فرصت‌ های شغلی فراوانی وجود دارد.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

تصویرگر محصول

تصویرگر محصول، با مشتری‌ های خصوصی یا آژانس‌ های  تبلیغاتی همکاری می ‌کند و وظیفۀ او، خلقِ طراحی یا نقاشی مناسبی از یک محصول یا ویژگی‌‌ های آن است.
تصویرگران محصول برای مواردی مانند بروشورها، بسته بندی‌ های تجاری، محصولات آنلاین و انواع تبلیغات، تصویرسازی می کنند.
تصویرگرهای محصول، تصویرسازی را راهی برای خلقِ هویتی یکپارچه و واحد برای یک محصول می شناسند و آن را یکی از بخش‌ های مهم داستانی می ‌دانند که برای موفقیت محصول باید روایت شود.

تصویرسازی تبلیغاتی

مفاهیمِ جدید یا نمایشِ تصویریِ ویژگی‌ های پیچیده، بر تجربۀ کاربر از یک محصول، تاثیر مثبت می ‌گذارد.
تصویرسازی ها  به آنچه  اغلب به پروسۀ مکانیکی و ملال ‌انگیز تبدیل می ‌شود (مانند مدیریت امور مالی، تعیین قرار ملاقات یا خریدنِ هدیه)، روح می بخشند.
وقتی یک ویژگی نادیده گرفته شود، مورد سوء‌استفاده قرار بگیرد یا کمتر استفاده شود، تصویرسازی سبب تمرکزِ کاربر بر روی آن ویژگی می ‌شود.
اگر تصویرسازی با یک ویژگی خاص مطابق باشد، اطلاعاتی را به آن می ‌افزاید و به آن زمینه و شفافیت می ‌بخشد، یا اینکه کاربر را به مرحلۀ بعدی می ‌برد.

تصویرسازی به یاری کاربر می شتابد تا هدفِ محصول را بفهمد و درکِ عمیق ‌تری به برند پیدا کند؛ همچنین کارکردِ محصول یا یک ویژگی خاص را به نمایش می ‌گذارد.
اگر تعدادِ متن های مربوط به یک محصول زیاد باشد یا اینکه آن متن ها خوانده یا درک نشوند، کاربر سردرگم می ‌شود یا اینکه کلاً از خریدنِ محصول پشیمان می ‌شود.
در شرایط مختلف، تصویرسازی  به متون بلند، روح می ‌بخشد.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

تصویرگران کتاب کودک

تصویرگران کتاب کودک در کنار متن‌ های مکتوب در کتاب های  داستانی و غیرداستانی کودک (کتاب کودک برای ردۀ سنی زیر دوازده سال نگاشته می ‌شود)، تصویرسازی می ‌کنند.
تصویرگر، از طریق اثر هنری ‌اش، به داستان یا سوژه جان می ‌بخشد و کتاب را رنگارنگ، جذاب‌ تر و تامل ‌برانگیزتر می ‌سازد. کامپیوتر، یکی از رایج ‌ترین ابزارها در تصویرگری به شمار می ‌رود.
اما برخی از هنرمندان همواره از روش‌ های سنتی، مانند نقاشی یا طراحی برای تصویرگری استفاده می ‌کنند.
این نقاشی‌ ها  یا طراحی‌ ها  پیش از انتشار، اسکن می ‌شوند.

مراحل کار تصویرگر با ناشر

تصویرگران کتاب کودک، هم به صورت مستقل و هم با شرکت‌ های انتشاراتی می ‌توانند فعالیت کنند.
در هر دو صورت، تصویرگران از مرحلۀ طراحی و برنامه ‌ریزی تا اجرای طرح نهایی کتاب، با ناشران همکاری خواهند کرد.
در این شرایط، تصویرگر و نویسندۀ کتاب به ندرت یکدیگر را می ‌بینند. روند تصویرسازی کتاب کودک این‌ گونه آغاز می شود که ناشر، پیرنگ (بنیاد طرح) داستان را در اختیار تصویرگر قرار می ‌دهد و تصویرگر، قسمت‌ های مختلفی را که تصویرسازی در آنجا سبب افزایش جذابیت و اثرگذاری داستان می ‌شود، مشخص می ‌کند.
پس از توافق، طرح‌ بندی طرح‌ نامه (شرح صحنه‌ های داستان) به وسیلۀ ناشر صورت می ‌گیرد تا صفحاتِ مختلف را به همراه تصویرسازی ‌شان نشان ‌دهد؛ سپس تصویرگران کتاب کودک، طرح‌ های اولیه ‌شان را خلق می کنند.
تصویرگر تایید یک  ناشر را می گیرند و در نهایت، کارشان را تکمیل و نهایی می سازند.

نکته: ناشر و مولفان (نویسندگانی که آثارشان را با هزینۀ خودشان چاپ می ‌کنند)، معمولاً خودشان به طور مستقیم و بدون واسطه، با تصویرگران کتاب کودک همکاری می ‌کنند و به سراغ  ناشر نمی ‌روند.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

تصویرگر صنعتِ مُد

تصویرسازی مُد،  محل تلاقی طراحی، نقاشی، کامپیوتر و مُد است و هرگونه تصویرسازی متمرکز بر مُد، لوازم تزیینی، و رسانه‌ های مرتبط را در بر می ‌گیرد.
کار تصویرسازی معمولاً در وبلاگ‌ ها  و مجله‌ های مُد برای سرمقاله، طراحی منزل، یا برای تبلیغاتِ بِرند، انجام می ‌گیرد.
فشن استایلیست‌ ها  و خریداران مُد، از تصویرسازی مُد برای ترغیبِ مشتریان به خرید، استفاده می کنند.
این طراحی‌ ها  باید پوشاک، آرایش یا لوازم تزیینی را به خوبی به نمایش بگذارند و از لحاظ بصری، جذاب باشند.

تصویرسازان مُد

تصویرسازان مُد معمولا از تصاویر واقع گرایانه یا طرح‌ های انتزاعی ‌تر استفاده می ‌کنند.
و این ندای طراح، مبنی ‌بر ابزارِ آفرینشی است که برای خلق تصویر باید استفاده شود (تصویرسازی می ‌تواند از طریق مداد، زغال، مداد رنگی، رنگ، یا برنامه‌ های کامپیوتری مانند فتوشاپ انجام گیرد).
برخی تصویرگران به صورت تمام وقت استخدام می ‌شوند؛ اما بیشتر آن‌ ها  به صورت مستقل و با قراردادهای کوتاه مدت کار می ‌کنند.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

هنرمند یا تصویرگر استوری برد

تصویرگرِ استوری برد یا فیلم‌ نامۀ مصور، طرحنامۀ داستان را (با دست یا از طریق کامپیوتر) برای فیلم‌ ها ، موزیک ویدیوها، انیمیشن‌ ها ، تبلیغات تلویزیونی، قسمت‌ های آزمایشی (برنامه تلویزیونی)، بازی‌ های ویدیویی و کمپین‌ های تبلیغاتی  طراحی می ‌کند.
سال‌ ها  پیش، در ساختِ انیمیشن، پنل‌ های طرحنامه داستان بر روی کاغذ طراحی می ‌شدند.
با وجود این، در عصر مدرن که دورۀ انیمیشن‌ های دیجیتالی است، بیشتر تصویرگرانِ استوری برد از نرم ‌افزارهایی مانند فتوشاپ یا storyboard Pro استفاده می ‌کنند.
استفاده از نرم ‌افزار، رفع اشکالات و اِعمال تغییرات لحظه‌ آخری را به مراتب آسان ‌تر می ‌سازد.

تصویرگرِ استوری برد

تصویرگرِ استوری برد، خلقِ استوری برد را پس از نگاشته شدنِ نمایشنامه یا متن آغاز می ‌کند.
این تصویرگران، ایده‌ های ذهنی و ناتمام کارگردان هنری، فیلم ‌سازان، تولیدکنندگان یا تبلیغ ‌کنندگان را می گیرند و طرح‌ های کاملی را با هدفِ نمایش خلق می کنند. معمولاً تصویرگر استوری برد، نویسندۀ اپیزود هم هست، به خصوص در انیمیشن‌ های تلویزیونی!

طرحنامه یا استوری بردی که تصویرگر ارائه می ‌دهد، نمایشِ سری رویدادهای یک صحنه است که ارزیابیِ پروژه را پیش از آغاز تولید، میسر می ‌سازد؛ همچنین، تصویرگر ژست‌ کاراکترها، حالات صورت و پیش ‌زمینه را نیز در کارش می ‌گنجاند. این استوری بردها به صورت تصویری نشان می ‌دهند که پروژه پس از اتمام تولید چگونه خواهد بود؛ در واقع، ایده‌ هایی بصری در اختیارمان قرار می ‌دهند. در طول تولید، می ‌توان از این طرح‌ ها  به عنوان مسیر استفاده کرد. با پیشرفتِ پروژه، می ‌توان صحنه‌ ها  را ویرایش یا حذف کرد.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

تعریف تصویرگری علمی

تصویرگری علمی یکی از شاخه های هنرهای تجسمی است که نشان دهنده ی جنبه های بصری مباحث علمی، بخصوص آنچه در  طبیعت است.
همانطور که تصویرگری  آموزشی و داستانی، منعکس کننده مباحث فرهنگی هستند، تصویرسازی علمی انعکاس دهنده ی یافته های علم و تکنولوژی است و در اغلب موارد، تصویری را به بینندگان ارائه می دهد که با چشم غیر مصلح توانایی دیدن آن را ندارند، از ویروس ها وباکتری ها و  گرفته تا کهکشان ها و کل عالم جهان هستی، از آناتومی داخلی حشرات و گیاهان تا زمین شناسی و بازسازی حیات منقرض شده در دوران گذشته.

در واقع آناتومی، فرم ها، جزئیات و مفاهیمی که نمی‌توان آنها را با کلمات به  بینده  منتقل کرد، ماهیت تصویرگری علمی را تشکیل میدهند.
کاربرد این نوع تصویرگری بسیار گسترده است، از جمله در زمینه تولید و نشر مجلات و کتابهای درسی ، کتاب‌های تخصصی علوم طبیعی و علوم فنی-مهندسی، کتابهای درسی، دفترچه‌های راهنما، نمایش در موزهها، وب سایت‌ها و مقالات علمی- پژوهشی .

در ادامه تصویر گری علمی

در واقع آناتومی، فرم ها، جزئیات و مفاهیمی که نمی‌توان آنها را با کلمات به  بینده  منتقل کرد، ماهیت تصویرگری علمی را تشکیل میدهند.
کاربرد این نوع تصویرگری بسیار گسترده است، از جمله در زمینه تولید و نشر مجلات و کتابهای درسی ، کتاب‌های تخصصی علوم طبیعی و علوم فنی-مهندسی، کتابهای درسی، دفترچه‌های راهنما، نمایش در موزهها، وب سایت‌ها و مقالات علمی- پژوهشی .

در رابطه با تصویرگران علمی، باید گفت که آنان هنرمندانی در خدمت علم هستند.
آن ها با استفاده از مشاهدات آگاهانه ی علمی، همراه با مهارت های فنی و زیبایی شناسی، با دقت بسیار بالا، موضوعات علمی را به تصویر می‌کشند.
به عبارت دیگر یک تصویرگر علمی حرفه ای، علاقه و گرایش درونی به علم و هنر را بطور همزمان در خود احساس می کند.
در اغلب اوقات او می تواند چیزهایی را مشاهده کند که چشمان یک دانشمند  ممکن است از دیدن آن غافل بماند.
اگرچه بسیاری از تصویرگران علمی، دانش آموختگان هنرهای زیبا هستند و در آثار خود اصول زیبایی شناسی را رعایت می کنند و تصاویر علمی دقیق و زیبایی را به نمایش می گذارند.
اما رسیدن به تعالی زیبایی شناسی هیچگاه هدف اصلی در تصویرسازی علمی نبوده است، زیرا پایبند بودن به یافته ها و اصول علمی در این کار از اولویت بیشتری برخوردار است.
برای برقراری ارتباط بین نظرات و اکتشافات دانشمندان با مخاطبان.

.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

زیرشاخه های تصویرگری علمی

تصویرگری علمی شامل سه شاخه ی اصلیِ علوم طبیعی، فنی و تاریخی می شود:

الف : تصویرسازی علوم طبیعی
ب : تصویرسازی فنی
ج : تصویرسازی تاریخی

الف : تصویرسازی علوم طبیعی

تصویرسازی علوم طبیعی صرفا بر روی مباحثی تمرکز دارد که بطور کاملا طبیعی و بدون دخالت صنعت و تکنولوژی های ساخته ی دست بشر بوجود آمده باشد مانند رشته های ، پزشکی ، زیست شناسی، گیاه‌شناسی، جانورشناسی، جغرافیای طبیعی، انسان شناسی ، ستاره شناسی و دیرینه شناسی.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

ب : تصویرسازی فنی

تصویرگری  فنی شامل علوم نقشه ‌برداری، باستان شناسی، معماری، مکانیک، هوافضا، برق و الکترونیک می باشد.

تصویرگر فنی، تصاویر واقع‌ گرایانه ‌ای را جهتِ تبادل اطلاعات در مورد یک ماهیت فنی ارائه می ‌دهد.
کارِ تصویرگرِ فنی، آفرینشِ نقشۀ ساخت یا بلوپرینت، گرافیک نصب تجهیزات، راهنمای تصویری نصبِ تجهیزات و نمودارهای فنی برای استفاده در نشریه‌ های فنی و دفترچه‌ های راهنماست.

تصویرگر فنی

تصویرگر فنی، اطلاعات را از متون یا داده‌ ها  جمع ‌آوری می ‌کند و تصویرسازی‌ های دقیق و فشرده را انجام می ‌دهد.
منبع این اطلاعات، مطالبِ پژوهشی یا دستورالعمل های نصب است.
برای تصویرسازی فنی، تصویرگر باید درکِ بالایی از اهداف یا محصولاتِ کارفرما داشته باشد و با نرم ‌افزاهایی مانند اتوکد، فتوشاپ، مایکروسافت آفیس، نرم‌ افزار طراحی فلش و سیستم‌ های ویندوز و مک آشنا باشد.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

ج : تصویرسازی تاریخی

منظور از تصویرسازی تاریخی، صرفا به تصویر کشیدن متونی گفته می شود که تاریخ نویس یا نویسنده ی آن ها، علاوه بر شرح وقایع تاریخی، به تحلیل و بررسی آن وقایع نیز می پردازد.
زیرا علمِ تاریخ، تنها به آن دسته از کتاب ها و مطالب تاریخی گفته می شود که تاریخ نویسان با علم و نگاهی جامعه شناختی و انسان شناسانه به محتوای اثر خویش بنگرد ، و حتی به پیامد های مثبت و منفی آن ها نیز اشاره کند .

نکته مهم دیگر در تعریف تصویرگری  تاریخی این است که در بسیاری از مواقع، تصویرگری تاریخی با تصویرسازی باستان شناسی و همچنین دانش جغرافیا در هم می آمیزند تا مخاطبان به یک دید همه جانبه و کامل از آن واقعه تاریخی دست یابند.

تصویرگری پزشکی

تصویرگر پزشکی، تصاویر واقع ‌گرایانه ‌ای را برای استفاده در حوزۀ پزشکی خلق می کند. این تصویرسازی‌ ها،  در کتاب ها، جدول ها ، مجلات و تبلیغات استفاده می ‌شوند.
در گذشته، بیشتر تصویرگران پزشکی در مراکز پزشکی با پزشکان کار می ‌کردند، برای کتاب های پزشکی، ژورنال‌ های علمی، ویدئوهای آموزشی، فیلم‌ ها ، ارائه‌ ها ، نشست‌ ها  و نمایشگاه‌ ها  تصویرسازی می ‌کردند؛ اما امروزه، با پیشرفت‌ های روزافزون در حوزۀ تصویرسازی و گرافیک کامپیوتری، تصویرگران پزشکی فرصت‌ های جدید و بیشتری را پیش رو دارند.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

در ادامه تصویرگری پزشکی

برخی تصویرگران پزشکی در یک حوزۀ خاص، مانند جراحی، چشم پزشکی یا دامپزشکی، تخصص دارند.
برخی دیگر در ساختِ انیمیشن‌ های کامپیوتری یا مدل‌ های سه بُعدی تخصص دارند؛ و برخی در بازاهای خاصی مانند تبلیغاتِ دارویی یا نشریه‌ های پزشکی متخصص هستند.

امروزه، نیاز روزافزون به اطلاعات پزشکی با هدفِ افزایشِ آگاهی عموم مردم و کمک به افزایشِ شناختِ بیماران از وضعیتِ سلامت و گزینه‌ های درمانی پیش رویشان  مطرح است. انیمیشن‌ های کامپیوتری حتی می ‌توانند کوچک ترین پروسه‌ های زیرسلولی را نمایش دهند و درک و مشاهدۀ آن‌ ها  را برای همگان میسر سازند.
حتی وکلا هم می ‌توانند از تصویرسازی‌ های پزشکی برای ساده ساختنِ اطلاعات پیچیدۀ پزشکی در پرونده‌ های مربوط به اشتباهات پزشکی و آسیب دیدگی استفاده کنند.

در ادامه تصویرگری

تصویرگر کارش را با طراحی نسخۀ اولیۀ تصاویری که قصد دارد بسازد آغاز می ‌کند.
اگر تصویرگر ایده ‌ای در مورد اندازه و  طرحِ کلی پروژه داشته باشد، کارش را با طراحی و ترسیمِ تصویر آغاز می ‌کند.
تصویرگرها، هم می ‌توانند با مداد و کاغذ کار کنند و هم با کامپیوتر.
آن‌ ها  می ‌توانند وسیلۀ تصویرسازی را بر اساس سبک خودشان و خواسته‌ های مشتری ‌شان انتخاب کنند.
هر تصویرگر ، می تواند مهارت‌ های طراحی و ترسیمی فوق‌ العاده‌ای داشته باشد و انواع تصاویر و طرح‌ ها  را خلق کند.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

تصویرگران

تصویرگران باید نیازهای کاربرشان را به خوبی درک  و  ایده‌ هایشان را با یکدیگر تبادل کنند و  این روند را تا وقتی هر دو بر روی مفاهیم مختلف به توافق برسند، ادامه دهند .
استعداد، تحصیلات و تمرین مداوم در مسیر موفقیتِ یک تصویرگر ضروری است.

تصویرسازی به یک شغل بسیار رقابتی تبدیل شده است؛ بیشتر تصویرگران، زیبایی ‌شناسی متمایزی را در طراحی ابداع کرده ‌اند تا کارشان از باقی همکارانشان متمایز شود.
کار تصویرگران بسیار خلاقانه است؛ اما گاهی مجبورند در هر شرایطی به کارشان ادامه دهند.
حتی وقتی هیچ چیز خاصی به ذهن‌ و روحشان الهام نمی ‌شود؛ به عبارتی، شرایط به شدت می تواند بر شکوفایی خلاقیت تصویرگران تاثیرگذار باشد!

محیط کار تصویرگر باید چگونه باشد؟

بیشتر تصویرگران، ساعت کارشان را بر اساس حجم کارها و مهلت تحویل کارشان تعیین می ‌کنند.
آن‌ ها  معمولاً در یک استودیو یا بیرون از محل کارشان کار  می ‌کنند. بخشی از کارشان را صرف ملاقات با مشتری‌ هایشان و رسیدن به توافق با آن‌  ها  می ‌کنند، گاهی هم این ملاقات‌ ها  و صحبت‌ ها  از طریق تماس تلفنی یا ایمیل صورت می ‌گیرد؛ در کل، فضای کاری تصویرگر با توجه به نیاز و روند کارش، می تواند متقاوت باشد.

تصویرگری چیست
تصویرگری چیست

فرق طراح گرافیک با تصویرساز چیست؟

هم طراحان گرافیک، کارشان طراحی است و هم تصویرگران. طراحان گرافیک بر روی ساختارها و عناصر طراحی کار می ‌کنند، برند یا پیام تصویری برای یک کمپانی می ‌سازند تا محصول یا خدماتی را بفروشند.
از سوی دیگر، تصویرسازان برای شرکت‌ هایی مانند انتشارات کتاب های  کمیک (کتاب های تصویری) و آژانس‌ های تبلیغاتی، کار تجاری انجام خواهند داد.
آن‌ ها  کارهای طراحی، تصویرسازی کتاب، طراحیِ بسته بندی محصول  و رمان‌ های گرافیکی  را انجام می ‌دهند.

طراح گرافیک باید با طراحی محصول، طراحی وب سایت و طراحی نشریه آشنا باشد.
دانشجویان طراحی گرافیک در زمینۀ طراحی گرافیک آموزش می بینند؛ اما بیشتر کارها و تکالیف کلاسی‌ شان، شامل هنر، تاریخ، طراحی و نقاشی می ‌شود.
دانشِ یک طراح گرافیک، در مقایسه با دانش تصویرگر، بسیار گسترده‌ تر است.

اگر دوست دارید مفاهیم را طراحی کنید و به تصویر بکشید، تصویرسازی گزینۀ بسیار خوبی برایتان خواهد بود؛ اما اگر ترجیح می ‌دهید  کار کدنویسی یا طراحی وب سایت را انجام دهید، طراحی گرافیک برایتان مناسب ‌تر است.

در هر حال برای انتخاب هر رشتۀ هنری، ابتدا باید علاقه و استعداد واقعی تان را کشف کنید،
سپس در راه شکوفایی آن قدم بگذارید تا بتوانید بهترین هایتان را به جهان هنر ارائه دهید.

تصویرگری چیست

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزش تصویرسازی