آموزش تصویرسازی و اصول آن
آموزش اصول تصویرسازی

اصول تصویرسازی

تصویر یکی از کلماتی است که از گذشته تا به امروز، کمک بسیار شایانی در جهت برقراری ارتباط به انسان نموده است. علاوه بر آن، در زمان های پیشین ، افراد بسیاری توانستند به واسطه بهره گیری از اشکال و تصاویر، تجربه های غیر قابل توصیفی را به یکدیگر منتقل کند.
انسان ها با کمک تصاویر، پی به خطوطی نظیر خط میخی، خط هیروگلیف و …بردند و سپس با استفاده از آن ها توانستند آنچه را که در روزگاران بسیار دور، روی داده بود ، به ثبت برسانند.
گذشته را که کنار بگذاریم باید بگوییم که در حال حاضر تصویرسازی یکی از هنرهای پر در آمد است و افراد زیادی به این هنر روی آورده اند. اگر شما نیز تمایل دارید تا یک تصویرگر حرفه ای باشید، می بایست در قدم اول اصول پایه ای و اساسی تصویرسازی را فرا گیرید.
در این مطلب ما در نظر داریم تا تمام نکات کلیدی این شاخه از هنر های بصری را مورد بحث قرار دهیم. با ما همراه باشید.

از همین ابتدا اگر بخواهیم به معنا و مفهوم تصویرسازی بپردازیم باید بگوییم که هنر تصویرسازی در واقع با استفاده و به کارگیری تصاویر مختلف و متفاوت، به بیان و وصف چیزهایی می پردازد که انتقال شان به مخاطب با سخن گفتن یا هر نوع روش ارتباطی دیگری ساده نیست. این درجه از اهمیت به تصویرسازی در عصر حاضر موجب شده تا افراد بسیار زیادی به این هنر علاقه مند شوند و در صدد یادگیری آن قدم بردارند.
گاهی دیده شده است که عکاس، نقاش، گرافیست و … همگی دست به کار شدند تا توانستند به واسطه کار گروهی، پیامی را به شکل خیلی موثر به بیننده ابلاغ کنند. این هنر تابع معیارها و اصول خاص و ویژه ای می باشد. در حقیقت تصویرسازی که ممکن است با نام تصویرگری نیز آن را بشناسید، شاخه ای از هنرهای تجسمی و بصری است که به گونه ای پیامی را به مخاطب منتقل می کند.

 تصویر سازی مدرن و تصویرسازی سنتی، دو دسته از مهم ترین زیرشاخه های هنر تصویرسازی می باشند که با توجه به تکنیک های به کار گرفته شده، تقسیم بندی می شوند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به این هنر بسیار کاربردی علاقه مند بوده و در تلاش هستید که آن را بیاموزید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

در این مطلب با شما عزیزان همراه هستیم تا بتوانیم اصول تصویرسازی را برای شما بازگو کنیم. تا انتهای مطالب همراه ما باشید و از مطالب آن بهره مند شوید.
لازم به ذکر است با توجه به طولانی بودن مطالب این مقاله، این مورد را در نظر داشتیم تا به جهت جلوگیری از خسته شدن شما ، چکیده ای مفید و مختصر از کل مطالب را در انتهای صفحه برای شما قرار دهیم، پس در صورت لزوم می توانید ازمطالب آن قسمت نیز بهره مند شوید. امیدواریم در جهت موفق شدن شما قدمی برداشته باشیم.